diumenge, 8 de novembre del 2009

HABILITATS LINGÜÍSTIQUES


Hi han quatre habilitats lingüístiques que s'han de dominar per poder-se comunicar bé en totes les situacions possibles:

1. LLEGIR: procés pel qual es comprén un escrit. Llegir=Comprendre
>
Procés actiu: s’ha de construir el significat del text segons l’experiència del lector
> Assolir un objectiu: i segons això es llegirà d’una manera o una altra
> Interacció: entre qui llegeix i el text. Un s’ha de fer seu el text a partir del que ja sap, adaptant-lo al que li aporta el text
> Implicació en un procés de predicció i inferència continu: El lector fa al principi unes hipòtesi sobre el significat del text, i a mesura que va llegint, les va verificant o refutant de manera conscient o inconscient.
(inferència: habilitat de comprendre una part del text gràcies al context)

2. ESCRIURE: procés pel qual es produeix un text significatiu (que tingui coherència, adequació, varietat, correcció, claretat)

3. PARLAR: expressar el nostre pensament mitjançant un llenguatge articulat, coherent, amb correcció i adequació de la situació comunicativa.

4. ESCOLTAR: entendre un missatge a partir d’un procés cognitiu de construcció i interpretació d’un missatge oral. Demana:
> Paper actiu i participatiu
> Respecte per l’emissor i les seves idees
> Ser objectiu per intentar entendre el que diu l’emissor
> Ha de saber descobrir els objectius de l’orador
> Ha de saber descobrir les idees principals del missatge i reaccionar en acabar l’emissor per poder parlar.

(si voleu més informació podeu clicar en les paraules en negreta, accedireu a un treball de la professora Maria Beatriz Torrent, i pot anar molt bé com a complement )


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada