dimecres, 25 de novembre del 2009

COMPETÈNCIES BÀSIQUES DIGITALS A PRIMÀRIA

A la classe de TIC hem fet una pràctica respecte a tot allò que ha de conèixer un nen de primària i secundària, com també un mestre i un professor amb accessos a pàgines que ofereixen aquesta informació. Tractant-se d'una matèria sobre les tecnologies ens hem centrat lògicament en les competències tant dels nens com dels mestres de primària en aquest àmbit. El meu company Pol Laorden i jo ens hem fet aquesta pregunta:
Què han de saber els nens de primària sobre aquest àmbit?
A partir d'aquí, cadascú ha donat algunes idees al respecte i queden recollides a continuació:
Les competències bàsiques digitals respecte a la metodologia a primària estan centrades en el tractament de l'informació digital, això implica fer un ús amb bon criteri d'aquesta eina:

"L'ús reflexiu i competent d'aquestes tecnologies és clau en el desenvolupament de totes les competències, però en l'àmbit del tractament de la informació té una especial rellevància ja que ajuda a extreure el màxim rendiment a partir de la comprensió de la naturalesa i manera d'operar dels sistemes tecnològics, i de l'efecte que aquests canvis tenen en el món personal i sociolaboral (tenir una actitud crítica i reflexiva davant de la ideologia que transmeten i que condiciona la vida individual i social)"

Idea extreta literalment de la pàgina 9 a l'apartat de les competències digitals bàsiques curriculars de primària en la web: http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/
Feu click aquí per accedir al document original.

Aquesta idea va en el sentit que els nens de primària haurien de fer servir les TIC com una habilitat transversal per a qualsevol matèria a l'hora de facilitar i millorar el seu aprenentatge, sabent els avantatges que es poden obtenir, fent un ús crític i responsable d'aquesta eina, amb l'objectiu d'esdevenir persones autònomes, eficaces, responsables, crítiques i reflexives.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada