VIDEO EMÈS A CLASSE - GUILLERMO OROZCO
El llenguatge audiovisual és una manera de comunicar que pretén arribar a més d'una persona, per tant estem parlant d'audiència. Dintre d'aquest codi podem parlar d'imatges, ja que és el més universal i en aquest sentit la televisió o el cinema entre d'altres tenen una incidència a nivell global.
L'enregistrament (amb càmara de video) d'una situació de la vida no és una altra cosa que una representació de la realitat, no la realitat en si, ja que cada filmació suposa una versió diferent, ja que cada subjecte en funció dels seus objectius comunicacionals incidirà en uns aspectes o uns altres, i per tant ho tindrà en compte a l'hora del posicionament de la càmara, distància sobre l'objecte de captació, públic a qui va dirigit, manera de treballar ...
El llenguatge audiovisual és una manera de comunicar que pretén arribar a més d'una persona, per tant estem parlant d'audiència. Dintre d'aquest codi podem parlar d'imatges, ja que és el més universal i en aquest sentit la televisió o el cinema entre d'altres tenen una incidència a nivell global.
L'enregistrament (amb càmara de video) d'una situació de la vida no és una altra cosa que una representació de la realitat, no la realitat en si, ja que cada filmació suposa una versió diferent, ja que cada subjecte en funció dels seus objectius comunicacionals incidirà en uns aspectes o uns altres, i per tant ho tindrà en compte a l'hora del posicionament de la càmara, distància sobre l'objecte de captació, públic a qui va dirigit, manera de treballar ...
Respecte a l'educació, els mitjans de comunicació juguen un paper important sobre el nen, després de l'escola i família, que són els responsables més directes, i per tant també de l'ús que fan d'aquests mitjans de comunicació. L'escola ha de tenir molt present com incideix tot això en els nens, i amb quina finalitat el nen s'ha d'introduir en aquest camp, i segons aquest catedràtic, això ha de ser un suport i un complement a l'acció del mestre. Un concepte important és el de la lògica digital, que segons ell, no hi una perspectiva pedagògica en l'ús de les tecnologies, és a dir no es té ben clar quin profit en treiem d'això, com tampoc les aportacions educatives que en comporten, i només ens centrem en la lògica instrumental del procés per tal d'arribar a fer alguna cosa. Ell és partidari de fer una alfabetització a l'escola sobre aquestes tecnologies amb l'objectiu que tothom pugui treure el màxim profit. Les noves generacions tenen una certa avantatge, en el sentit que no tenen tanta resistència a fer servir-la com les generacions més grans, ja que és un coneixement integrat en ells des d'un principi.
Aquí tenim una entrevista interessant amb el catedràtic Guillermo Orozco sobre la comunicació digital
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada