Una de les habilitats que hauria de tenir tot mestre és la de saber parlar en públic. Un mestre ha de saber transmetre el contingut de qualsevol idea mitjançant la paraula i davant de molta gent. Si un mestre sap captar l'atenció de tot un públic, tindrà mot de guanyat a l'hora de poder captar l'atenció del nens en el moment de fer la classe, i per tant poder aconseguir els objectius marcats. En aquest sentit a l'assignatura de COED vam tractar el llibre "COM PARLAR BÉ EN PÚBLIC", on s'ensenya tot el que s'ha de tenir en compte per tenir èxit quan hem de parlar davant de molta gent. Són molts, els casos de persones brillants que han tingut o tenen molts problemes quan s'han d'enfrontar a aquesta situació. Aquí he fet un recull de diverses idees que hem de tenir en compte quan hem de parlar en públic.
1. IMPORTÀNCIA DE LA COMUNICACIÓ ORAL
> És important saber que es pot aprendre a parlar en públic.> El discurs ha de ser clar, amb propietat, amb un ordre establert, mesurat i que contingui tot el necessari.
> És important controlar els nervis
> És important estructurar el text
> L’exposició ha de semblar natural i espontània
> S’ha de saber improvisar
> La veu és important
> L’entonació és important per fer arribar bé el missatge, utilitzant diversos tipus de frases: exclamatives, interrogatives...
> S’ha d’emfatitzar les paraules clau
>La respiració per fer frases curtes i entenedores i també per tenir control sobre el que es va dient
>El silenci per poder respirar com també per entonar i remarcar coses
2. LLENGUATGE ORAL
> El llenguatge oral ha de ser natural, simple, clar i immediat> L’orador ha de dominar la llengua per aconseguir una major credibilitat, i per tant un prestigi
3. LLENGUATGE CORPORAL
> És important un somriure al principi, per trencar el gel, control dels nervis.> La posició del cos ha d’anar canviant de tant en tant, sense creuar els braços, ni fer moviments repetitius
> La gestualitat és important perquè també comunica, i els moviments han de ser naturals i finalitzats
> També la mirada a tot l’auditori és important per poder veure la seva reacció i poder anar modificant el discurs i també per denotar un interès per la gent.
> Cal també controlar el cos, mitjançant el conductisme- si es modifica una conducta també es modifica la causa de la conducta
4. MITJANS AUDIOVISUALS I DE SUPORT
> Aquests mitjans fan un suport eficaç a la part més important- guió.> Els Gràfics donen un sentit a l’exposició:
· Per la estadística: fan un impacte, a més que complementen el concepte
· Per la no estadística: exposicions resumides conceptuals
5. PREPARACIÓ DEL DISCURS: GUIÓ
> Él guió és molt important i s’ha de saber perfectament que dir: naturalitat> S’ha de procurar no llegir: improvisar
> Els guió és la clau de l’èxit i el conformen:
· Idees principals (poques i ben clares)
· Idees secundàries (tota la resta)
> És molt important millorar la manera de pensar (de manera millor i més ordenada) i així es millora la manera de parlar
> És tant important conèixer un tema, com saber-ho explicar per tal de transmetre bé la informació: creativitat
> Hi ha moltes tècniques d’obtenció d’ idees:
· Tècniques lògiques: (basades en l’ordenació d’idees)
· Tècniques creatives: (basades en la creativitat de l’orador)
· Tècniques d’estructuració d’informació: ( basades en relacions conceptuals)
· Tècniques per a valorar i sintetitzar: ( basades en decidir el més important, és de les activitats més elevades de la ment)
> Saber escoltar a l’auditori
> Ser positiu o optimista en la manera de parlar
> Evitar paraules negatives→ Positivitzar els missatges
6. ESTRUCTURA GENERAL DEL DISCURS
> El discurs ha de ser exhaustiu, s’ha d’anar pel tema en totes les direccions fins a esgotar-lo. El discurs està composat de tres parts:· Introducció- resum: dir breument que es dirà en funció del públic
· Desenvolupament: discurs amb tota l’agumentació de l’exposició. Hi ha de dos tipus:
Per a informar
Per a convèncer
> És important en aquest punt anar canviant la tendència del discurs, (introducció de nous elements), com també variar el ritme, ja que l’atenció va disminuint poc a poc.
> És important consultar notes personals en un moment determinat de forma ràpida, i així atraure l’atenció.
> És important anar repetint les idees principals però sense que es noti, amb paraules diferents; el públic es queda amb poques idees, però aquestes s’han d’entendre bé.
· Conclusions: recapitulació del que s’ha dit i recomanacions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada